Amit a bőrgyógyásztól tanultam a szakértői státuszról

2023-04-24T10:37:09+00:00

Amikor a Covid után újranyitottak a rendelők, felkerestem a bőrgyógyászom két problémával: egy kellemetlen anyajegy eltávolítása, és egy szemölcs lefagyasztása volt porondon. A rendelőbe érkezve elmondtam a doktornőnek mivel kapcsolatban kérném a segítségét.

Miután megvizsgált, csak ingatta a fejét, és szemmel láthatóan bosszús lett rám.
Eleinte nem tudtam miért, majd kifakadt belőle: “Én nem értem mi történik hazánkban az egészségüggyel. Németországban az orvosokat a páciensek úgy keresik fel, hogy tőlük várják a diagnózist, majd csak utána kérnek segítséget. Míg Magyarországon a beteg mondja el mire van szüksége, és igényli, hogy a doktora asszisztáljon hozzá, végezze a munkáját.” Ezeken a szavakon igencsak meglepődtem, ezért kértem fejtse ki, hogy milyen okból és miért ilyen hangsúllyal beszélt.

A következő derült ki az anyajegyemről. Amiről én azt gondoltam, hogy egy rizikós anyajegy, az valójában egy szemölcs, amit nem kimetszeni kell, hanem egyszerűen lefagyasztani.
A szemölcs pedig egy régi csípésből visszamaradt, betokosodott seb, amit nem lefagyasztani szükséges, hanem sebészi úton eltávolítani. Hát így jártam a bőrgyógyásznál, és rájöttem milyen igaza van.

Hozzám is számtalanszor érkeznek olyan ügyfelek, akik céltudatosan állítják, hogy hirdetésre, vagy kampányra van szükségük. De a marketing anyagaik megvizsgálása után inkább azt tanácsolom nekik, hogy hirdetés helyett először egy naprakész weboldalra költsenek. Ugyanis hiába küldjük a webre a látogatót, ha ott elveszik, és inkább visszakozik.

A napokban egy vállalkozó úgy keresett fel engem, hogy konkrét ötlete volt azzal kapcsolatban, hogy Instagramon milyen videókkal szeretne népszerűségre és új vevőkre szert tenni. Az elképzelése jó volt, azonban a beszélgetésünk során rájöttünk, hogy a célközönsége egyáltalán nem található meg ezen a platformon. Vagyis előfordul, hogy egy jó koncepció rosszul célozva elenyésző marketing-hatékonysággal teljesít, pedig ugyanannyi energiát kíván, mint a jól célzott társai. Javasoltam is neki más online felületet, ahol viszont az ötlete megvalósítható.

A szakember azèrt szakember, mert látva a diagnózist, megfelelő javaslatot tud tenni.

Saját bőrömön tapasztaltam, hogy az egészségügyben általános jelenség az öndiagnosztizálás: mikor az ember az interneten bepötyögi a problémáját, megkeresi a találatok között a megoldás a bajára, majd amikor már mindent le zongorázott, elmegy orvoshoz és kész. Azonban ez nem így működik az orvoslásban és más területeken sem, Ilyen például a marketing is

 

A korrekt marketing diagnózishoz ismerni kell az iparágat, a környezetet, a személyre szabott eseteket, a célközönséget, majd utána kapható kézhez a megfelelő módszert.

Amennyiben neked szükséged van szakértői tanácsra, keress bátran!

Ne feledd, a kis cégeknek is jár a siker!

 

kép: pixabay