Amit apukámtól tanultam a szolgáltatás marketingről

2024-01-17T10:07:37+00:00

Apu közel 40 éven keresztül szobafestőként dolgozott. (1970-es évektől a 2000-es évek elejéig). Kezdetben még anno az állami Városgazdálkodási vállalatnál, később akkor úgy mondták »» maszek lett. Szigetváron, ahol dolgozott nagyon jó híre volt. Abban az időben nem nagyon kellett reklám: egyetlen egy cégtábla volt kint a házunk falán, ez volt az összes reklám anyag amire emlékszem.

De persze volt egy pár marketing eszköz, amit akaratlanul is jól használt és kihasznált. Melyek voltak ezek?

  • A jó híre
    nagyon becsületes volt, ha megbeszéltek egy időpontot, ő annál egy kicsit korábban már ott is volt a ügyfélnél.
  • Rugalmas volt
    ez azt jelentette, hogyha kellett ünnepnapokon, hétvégéken is dolgozott (persze ennek a család nem mindig örült)
  • És volt egy top terméke,
    ami másnak nem volt. És nem félt használni 🙂

Mi volt ez a top termék?

Azt már nem tudom, hogy honnan szerezte be ezeket a sablonokat, de voltak mindenféle rajzfilm figurái, amiért a gyerekek és a gyerekes családok egyenesen rajongtak. A falra festett mesefigura volt az a termék, amivel kitűnt az összes többi festő közül.  Nagyon sok helyre úgy hívták, hogy azt a festőt keresik, aki a szomszédnál a Hófehérkét és a hét törpét vagy épp a Bambit, a Kisvakondot festette a falra.

Ebben a szektorban, ahol különösen nagy fegyver a szájreklám és az ajánlás, a legjobb marketing eszköznek bizonyult. Sok esetben ezzel az egy top termékkel tudott új ügyfeleket szerezni. Sokszor mesélte, hogy a gyerekek már nagyon várták a festő bácsit, aki azt a cuki kis “töjpét” fogja rajzolni a gyerekszoba falára.

Tanulság, avagy üzenet a múlt évezredből

Mi ebből a tanulság? Nagyon sok szolgáltató van, aki ugyanazt a szolgáltatást nyújtja, pont ugyanúgy, mint a többi. Szinte ugyanazon az áron, szinte ugyanolyan minőségben, ugyanazon a színvonalon, mint a többi. Ilyenkor lehetőséget kell adni a vevőnek arra, hogy jól döntsön. Segítenünk kell abban, hogy mi mellettünk tegye le a voksát.

Például egy olyan terméket / szolgáltatást / erősséget kell bevezetni, ami a többinél nincsen. Néhány iparágban pusztán a megbízhatósággal, és a folyamatos elérhetőséggel is ki lehet tűnni a nem túl megbízható konkurensek közül.

Hogyan tudunk szolgáltatóként kitűnni a többiek közül? Ezt tanultam az apukámtól. És ez a gondolat szerintem még ma is, 30, 40, 50 év után is megállj a helyét.

Próbáld ki Te is!

 

In memoriam Schneider Mátyás (1945-2023) 🖤

 

kép: pixabay