Haladsz vagy halogatsz? Nem mindegy melyik jellemző a marketingedre!

2023-02-07T12:41:40+00:00

A magyarokkal kapcsolatban sokszor ezeket a jó tulajdonságokat hallani: a magyarok okosak, kreatívak és jó a humorérzékük. Igen ám, de ezek mellett vannak sajnos nem túl kedvező jellegzetességek is, amik ráadásul az üzleti sikereket veszélyeztetik. Melyek ezek?

Magyar (vállalkozói) népbetegségek:

  • Például a magyarok híres Pató-Pál-urak, mondhatni a halogatás nagymesterei.
  • Amellett, hogy nagy kezdők, szeretnek nagy lendülettel dolgokba belevágni, nem túl kitartók, és a befejezés már sokszor elmarad.
  • Az is tény, hogy a magyarok igazi ötletzsenik, ám ha kivitelezésről van szó, akkor sokszor nagy a csönd.

Haladni, vagy halogatni?

Az említett népbetegségek sajnos az üzleti életet sem kímélik. Egy vállalkozó számára például a halogatás legtöbbször a marketing tevékenység legfőbb ellensége és kéziféke is egyben.

Hiszen, ha folyton halogatjuk a marketingezést, vagy mindig csak belekezdünk a kampányokba, de nem visszük végig, vagy éppen mindig csak ötletelésig jutunk, de a kivitelezésig már nem, akkor ne csodálkozzunk, ha a konkurensek elhúznak mellettünk. Ráadásul vannak területek, ahol a megállás egyelő a lemaradással is. Ilyen például az online marketing is.

Rémisztő marketing ellenes trendek 2021-ben is

  1. Halogatás
    Véleményem szerint a marketing hasonlóan például a nyelvtanuláshoz, az egyik leginkább halogatottabb dolgok egyike. Pedig a marketing a vetés-aratás törvényszerűsége alapján működik. Ha ma nem vetünk, akkor nem kell meglepődni, hogy később nem lesz mit aratni.
    Óvakodjunk a halogatástól 2021-ben is, és beindul a cég marketingje!
  2. Kezdésben nagy, befejezésben kicsi
    A másik magyar mentalitás az, hogy nagy lelkesedéssel kezdünk valamit, de sokszor félúton abbahagyjuk. ez igaz a tanulásra, sportra, munkára egyaránt. Óh, ha a tanfolyamok vagy az edzőtermek beszélni tudnának!
    Legyünk kitartók 2021-ben is, és garantáltan sikeresebb lesz a marketing tevékenység!
  3. Túl sok ötlet mellett elvész a kivitelezés!
    A magyarok kreativak, nem vitás. A vállalkozóknak például rengeteg sok jó ötletük van, de azt tapasztalom, hogy a túl sok ötlet között elmarad a megvalósítás. Elég lenne 1-2 ötlet, ha az megvalósításra is kerülne.

Ne csak ötleteljünk,  kezdjünk el végre megvalósítani is!

Amire az ASANA tanított meg nekem

Az egyik ügynökséggel való együttműködésem során ismerkedtem meg az Asanaval évekkel ezelőtt. Az Asana egy projektmenedzsment felület, ahol projekteket és a hozzájuk kapcsolódó feladatokat lehet menedzselni. Ha sokan dolgoznak egy adott feladaton, akkor kiváló rendszerszervező. De ahhoz, hogy jól működjön és mindenki naprakész legyen az infókkal, mindig pontosan fel kell vezetni a feladatot a programba. Tehát, ami nincs leírva, az nem létezik.

Éppen ezért nagyon jó eszköz arra, hogy az ember belássa, az ötleteit, a feladatait, az elintéznivalóit bizony mindig le kell írni. Így nagyobb az esélye annak, hogy nem marad el. Az embernek számtalan ötlete jön-megy egész nap vagy egész héten, de a nagy ötlet-zajban el is sikkadhatunk felette. Pedig amikor eszünkbe jutott, milyen nagy Ötlet volt!

Szóval érdemes az ötletekből feladatokat fabrikálni, majd a feladatokat megvalósítva közelebb jutunk a célhoz. Így érhetjük el, hogy a halogatás helyett haladás legyen.