Mint ahogy a legtöbb aktív kisvállalkozás, gondolom Te is próbálsz lépést tartani az internetes világ fejlődésével. Nem is olyan könnyű, ugye? A tapasztalat az, hogy a legtöbb olyan online eszköz, mint például honlap, nem váltja be a hozzá fűzött nagy reményeket! Mi lehet az oka? Röviden és tömören a válasz: a dolog összetett.
Legvalószínűbb okok, ami miatt elmaradnak a várt online bevételek
- Elkészült a honlapod, de magára hagytad, hónapok/évek óta nem frissítetted
- Próbálgattad az online hirdetéseket, de nem megfelelő helyre irányítottad
- Van adatbázisod, de már idejét se tudod, mikor küldtél ki valami hasznosat
- Dizájnos a weblapod, de a tartalom fárasztóan unalmas rajta
- Már 2 éve lefoglaltad a domain nevedet, de a honlapod azóta nem készült még el
- Kampány helyett csak akciós ajánlatokat küldesz az ügyfeleidnek
- és még sorolhatnánk mert a dolog valóban összetett.
Olvasd tovább, most jön a csekkolni való!
Az alábbi csekklista segítségével könnyedén mérlegelni tudod, hogy hol is tart a honlapod, vagyis, mennyire hatékonyan működik, hol érdemes javítani rajta!
9 +1 fontos honlap irányelv. Teszteld saját weblapod!
- Célközönségnek szól?
Hiába rendelkezünk a legesztétikusabb, legjobban strukturált, legáttekinthetőbb honlappal, ha mondanivalónk stílusa hidegen hagyja a célközönségünket. Szólj hozzájuk a saját nyelvükön, biztosan értékelni fogják! - Probléma- megoldás centrikus?
Honlapodon meg kell jelennie egy problémának, amivel az érdeklődő azonosulni tud. Majd ezüst tálcán kell felkínálni a Te terméket/szolgáltatásod, mint legalkalmasabb gyógyírt, hogy garantált legyen a siker! - Kulcs-szavakat tartalmaz-e?
Tudatosan kell felépítened a honlapodat, a legfontosabb kulcsszavak használatával. Ennek régebben nagyobb jelentősége volt a találati listákon való jó helyezés érdekében, de azért ma sem lehet figyelmen kívül hagyni. - Van-e rajta gyakran frissülő tartalom?
Az érdeklődők aktuális tartalmakkal szeretnének találkozni, nem pedig idejétmúlt információkkal. Továbbá így érheted el azt is, hogy honlapodnak legyenek állandó látogatói! - Vannak referenciák, vevői visszajelzések?
Mi hat jobban az emberekre a vásárlói visszajelzéseknél? Ne mulaszd el ezt a lehetőséget sem, hogy bebizonyítsd: profi vagy, aki profi honlappal rendelkezik! - Jól látszanak a kiemelések, címek, alcímek?
Egyrészt a Google találatok miatt fontos. Másrészt az olvashatóság a honlap funkcionalitásának egyik legfontosabb eleme. - Honlapod kellően színes és esztétikus?
Imázsépítő és bizalomgerjesztő képek kellenek ahhoz, hogy jó benyomást kelts a látogatóban. Ha egy mód van rá, például ne legyen a kép elnevezése IMG1234, ugyanis a képek kulcsszavas elnevezése is segítheti az eredményességben. - Van valami, ami visszahozza a látogatót az oldalra?
Hírlevéllel, mini tanfolyammal, sorozattal vagy folyamatosan frissülő tartalommal kialakíthatod a „látogatói hűséget” - Kapcsolódik valamilyen közösségi médiával a honlap? Céged profiljától függ, hogy a közösségi média mennyire játszik fontos szerepet a marketingedben. Az viszont biztos, hogy a jelenlegi trendek mellett elhaladni nem lehet és nem is érdemes.
+1: Rendelkezel YouTube videó csatornával?
Videók által több érzékszervre tudunk hatni egyszerre, intenzívebb érzelmeket tudunk kiváltani az emberekből. Mindemellett a keresők optimalizálása miatt is megfontolandó YouTube csatornát alkalmazni.
Érdemes pontról pontra végignézni a honlapot, ezáltal megtudhatod, hogy mely területeken szükséges fejleszteni és tökéletesíteni céged „internetes lábnyomát”. Ha mindent jól csinálsz, a siker nem maradhat el!