Hányast kapna a honlapod tartalom marketingből? Csekkold most!

2021-11-02T13:51:29+00:00

Mint ahogy a legtöbb aktív kisvállalkozás, gondolom Te is próbálsz lépést tartani az internetes világ fejlődésével. Nem is olyan könnyű, ugye? A tapasztalat az, hogy a legtöbb olyan online eszköz, mint például honlap, nem váltja be a hozzá fűzött nagy reményeket! Mi lehet az oka? Röviden és tömören a válasz: a dolog összetett.

Legvalószínűbb okok, ami miatt elmaradnak a várt online bevételek

  • Elkészült a honlapod, de magára hagytad, hónapok/évek óta nem frissítetted
  • Próbálgattad az online hirdetéseket, de nem megfelelő helyre irányítottad
  • Van adatbázisod, de már idejét se tudod, mikor küldtél ki valami hasznosat
  • Dizájnos a weblapod, de a tartalom fárasztóan unalmas rajta
  • Már 2 éve lefoglaltad a domain nevedet, de a honlapod azóta nem készült még el
  • Kampány helyett csak akciós ajánlatokat küldesz az ügyfeleidnek
  • és még sorolhatnánk mert a dolog valóban összetett.

 

Olvasd tovább, most jön a csekkolni való!

Az alábbi csekklista segítségével könnyedén mérlegelni tudod, hogy hol is tart a honlapod, vagyis, mennyire hatékonyan működik, hol érdemes javítani rajta!

 

9 +1 fontos honlap irányelv. Teszteld saját weblapod!

  1. Célközönségnek szól?
    Hiába rendelkezünk a legesztétikusabb, legjobban strukturált, legáttekinthetőbb honlappal, ha mondanivalónk stílusa hidegen hagyja a célközönségünket. Szólj hozzájuk a saját nyelvükön, biztosan értékelni fogják!
  2. Probléma- megoldás centrikus?
    Honlapodon meg kell jelennie egy problémának, amivel az érdeklődő azonosulni tud. Majd ezüst tálcán kell felkínálni a Te terméket/szolgáltatásod, mint legalkalmasabb gyógyírt, hogy garantált legyen a siker!
  3. Kulcs-szavakat tartalmaz-e?
    Tudatosan kell felépítened a honlapodat, a legfontosabb kulcsszavak használatával. Ennek régebben nagyobb jelentősége volt a találati listákon való jó helyezés érdekében, de azért ma sem lehet figyelmen kívül hagyni.
  4. Van-e rajta gyakran frissülő tartalom?
    Az érdeklődők aktuális tartalmakkal szeretnének találkozni, nem pedig idejétmúlt információkkal. Továbbá így érheted el azt is, hogy honlapodnak legyenek állandó látogatói!
  5. Vannak referenciák, vevői visszajelzések?
    Mi hat jobban az emberekre a vásárlói visszajelzéseknél? Ne mulaszd el ezt a lehetőséget sem, hogy bebizonyítsd: profi vagy, aki profi honlappal rendelkezik!
  6. Jól látszanak a kiemelések, címek, alcímek?
    Egyrészt a Google találatok miatt fontos. Másrészt az olvashatóság a honlap funkcionalitásának egyik legfontosabb eleme.
  7. Honlapod kellően színes és esztétikus?
    Imázsépítő és bizalomgerjesztő képek kellenek ahhoz, hogy jó benyomást kelts a látogatóban. Ha egy mód van rá, például ne legyen a kép elnevezése IMG1234, ugyanis a képek kulcsszavas elnevezése is segítheti az eredményességben.
  8. Van valami, ami visszahozza a látogatót az oldalra?
    Hírlevéllel, mini tanfolyammal, sorozattal vagy folyamatosan frissülő tartalommal kialakíthatod a „látogatói hűséget”
  9. Kapcsolódik valamilyen közösségi médiával a honlap? Céged profiljától függ, hogy a közösségi média mennyire játszik fontos szerepet a marketingedben. Az viszont biztos, hogy a jelenlegi trendek mellett elhaladni nem lehet és nem is érdemes.

 

+1: Rendelkezel YouTube videó csatornával?
Videók által több érzékszervre tudunk hatni egyszerre, intenzívebb érzelmeket tudunk kiváltani az emberekből. Mindemellett a keresők optimalizálása miatt is megfontolandó YouTube csatornát alkalmazni.

 

Érdemes pontról pontra végignézni a honlapot, ezáltal megtudhatod, hogy mely területeken szükséges fejleszteni és tökéletesíteni céged „internetes lábnyomát”. Ha mindent jól csinálsz, a siker nem maradhat el!