Hatékony marketing 5 ellensége

2020-11-24T10:11:17+00:00

Mik akadályozzák a hatékony marketing tevékenységet? Íme 5 olyan alapdolog, ami ádáz ellensége a sikeres marketingnek. Van olyan, amit könnyű kiiktatni, de van a listában olyan elem is, amit csak hipertudatos hozzáállással lehet kikerülni. Neked melyik ismerős?

A hatékony marketing és az ellenségei

1. Halogatás

Majd megcsinálom később. Majd elolvasom este. Majd egyszer, ha lesz rá időm. Biztosan ismerős a történet. Az a tapasztalat, hogy így soha nem lesz rá időd és soha nem fogod elkezdeni. Olyan mint a sportolás vagy a nyelvtanulás.
Megoldás: Tedd rendszeressé a tevékenységet! Legyen havi, heti, napi rutin a feladat, és következetesen tartsd magad hozzá. Csak így lehet fejlődni.

2. Ad hoc döntések

Szinte mindenki esett már abba a hibába, hogy meggondolatlanul hozott meg egy döntést. Hirtelen megrendelt, bevállalt valamit, aminek aztán nem lett jó következménye. A marketing döntésekkel, reklámkiadásokkal kapcsolatban valahogy ez még hatványozottabban igaz.
Megoldás: Állíts fel prioritást, mert anélkül csak sodródni fogsz. Fókuszálj mindig arra, ami éppen tervben van, és ne hagyd magad eltéríteni.

3. Placebo mód

Marketing területen különösen oda kell figyelni a fölösleges vagy értelmetlen dolgokra. Nagy az infóáradat a marketing területen és sokszor nehéz kiszűrni, hogy éppen melyik vonatkozik Rád, melyik eszköz fog igazán bejönni. A placebo marketing veszélyes, mert csinálsz valamit, de nem azt, amit kellene. Látszólag elfoglalt vagy, de sokszor nem azzal, amivel kéne.
Megoldás: Ha kell, kérj tanácsot, vegyél az iparágadra jellemző infóterméket, és tervezd meg a Te cégedre szabott marketing eszközöket. Próbálgass, legyél aktív! Ami beválik, azt csináld tovább! A többit hagyd el!

 

4. Időpocsékolás

Az időpazarlás nem csak marketingre jellemző, szinte minden vállalkozó vagy alkalmazott küzdhet vele. Csak megnézem ezt a kis videót, csak írok pár kommentet,

 

válaszolok pár üzenetre, és huss, máris elszállt az aktív munkára szánt idő.
Megoldás: Óvakodj az időpocsékolástól, ne hagyd elveszni az értékes alkotó munkát! Tervezd meg mit fogsz csinálni, és mit NEM fogsz csinálni munkaidőben. Így könnyebben kordában tarthatod magad és nem folyik ki az idő a kezeid közül!

 

 

5. Mérés hiánya

Sokszor megmosolyogják azt a tanácsot, hogy próbálkozzunk bizonyos marketing eszközzel, majd utána ha kell változtassunk, ha kell próbáljunk újabb eszközöket. Pedig ez hasznosabb, mint gondolnád. A Facebook poszt például tipikusan ilyen terület, hiszen a FB nem logikus. Sokszor nem tudjuk előre eldönteni, mely posztokat fogja előnyben részesíteni. Sokszor lutri az is, hogy melyik kép tetszik a célközönségnek és melyik nem. Ezt muszáj próbálgatni.
Megoldás: Levonni a következtetéseket. Mérni. Visszacsatolni. Ezek adják a következő jó döntés alapját! Ne hagyd ki!

Ha a fentiek közül ismerős valamelyik, az nem csak a véletlen műve! 🙂

Változtass, hogy hatékonyabb legyen a marketinged!

 

 

Kép forrás: unsplash