Rövid cégbemutató minta. Ezeket az elemeket írd bele.

2024-01-16T11:40:10+00:00

Sokan kutatnak jó és rövid cégbemutató minta után. Erről jut eszembe egy történet. …Egyszer voltam egy kkv pályázatokat érintő rendezvényen. Az esemény célja az volt, hogy összehozza a vállalkozókat a pályázatíró cégekkel. Így a pályázat ismertetése után a pályázatírók lehetőséget kaptak egy rövid gyors bemutatkozásra. És én persze ádáz módon megfigyeltem, ki hogyan mutatkozik be. Remek volt! 🙂

Remek rossz példa született az egészből. Ugyanis, ha hiszed, ha nem, az összes cég szinte ugyanazt mondta, kb. ebben a sorrendben:

„A cégünk 20XX óta van jelen a piacon. Szolgáltatásunk a következő: ezzel és ezzel állunk rendelkezésre a megrendelőink számára.”

Az egyik szolgáltató még azt is hozzátette, „ugyanazt tudjuk, mint a többiek.”

Vártam, hogy esetleg lesz egy olyan vállalkozó, aki valami pluszt is belecsempészik a mondandójába… de hiába. Pedig egy jó cégbemutatkozó lényege, hogy ki akar tűnni a tömegből, messziről azt harsogja, hogy miért pont engem válassz!

Milyen egy jó cégbemutató levél?

  • Könnyen áttekinthető
    Sokan azt gondolják, hogy a jó cégismertető rövid, tömör. Szerintem nem feltétlenül, hiszen a meggyőzéshez sokszor sok infóra van szükség. A lényeg az információk átláthatóságán van, tehát feltétlenül olvasóbarátnak kell lennie.
  • Tudatos
    Másik fontos, hogy legyen lényegre törő. Mivel a mai ember időhiányban szenved, alapvető, hogy a levél, a kiadvány céltudatos legyen.
  • Érdeklődést felkeltő
    Ha a cégbemutató unalmas, akkor biztosan nem olvassák végig. Úgy kell megírni, hogy az olvasó számára érdeklődésre tartson számot, felkeltse a figyelmet úgy, hogy érdemes legyen vele időt eltölteni.
  • Irányított
    Sokan kihagyják a lényeget. De ott kell, hogy legyen a következő lépés. Mit tegyen az érdeklődő, kit keressen, hova forduljon, ha felkeltett az érdeklődését a levél. Vétek lenne kihagyni ezt a részt.

rövid cégbemutató

Miért van szükség egy ütős cégbemutakozóra?

Első benyomás

A cég bemutatkozója az első kapcsolatfelvétel, azaz az első benyomás, ami számít. Egy jól összeállított cégismertető azonnal felkeltheti az érdeklődést és pozitív képet fest a vállalkozásról.

Szakmai hitelesség

Egy alaposan kidolgozott cégismertető növeli a vállalkozás szakmai hitelességét. A potenciális ügyfelek számára fontos látni, hogy a szolgáltató naprakész, profi és elkötelezett a minőségi munka iránt.

Értékesítési eszköz

A cégismertető egy hatékony eszköz lehet az értékesítés támogatására. A bemutatkozás során kiemelhetők a kulcsfontosságú előnyök, amik segíthetnek az ügyfél megbizonyosodni arról, hogy éppen azt a szolgáltatót találta meg, amire szüksége van.

Versenyelőny kialakítása

Egyedi értékesítési pontok, az erősségek kiemelése és a szolgáltatások egyedi jellemzőinek hangsúlyozása révén a cégismertető kialakítása segíthet a versenytársak közül kitűnni.

Emocionális kapcsolatépítés

Az ütős cégismertető nem csak információkat közöl, hanem érzelmeket is kelt. Az ügyfelek hajlamosabbak lesznek olyan vállalkozással együtt dolgozni, amelyet személyes és szakmai szinten is megértenek és tisztelnek.

Hosszú távú kapcsolatok

A cégismertető segít az ügyfeleknek megérteni, hogy miért éri meg hosszú távú kapcsolatot kialakítani a szolgáltatóval. Ezáltal növelhető a visszatérő ügyfelek aránya és a hosszú távú üzleti kapcsolatok stabilizálódása.

Összességében a meggyőző cégismertető nem csak egy opció, hanem szinte kötelező lépés a kis és középvállalatok számára a versenyképesség fenntartása és a sikeres üzletkötések elősegítése érdekében.

 

rövid cégbemutató minta

Az értékesítők titkos fegyvere: a vevőszerző cégismertető

A cégismertető kulcsfontosságú eszköz a marketing és az értékesítés számára. Az üzletkötőknek különösen hatásos fegyver hiszen segíti őket abban, hogy hatékonyan kommunikáljanak, érdeklődést keltsenek és elősegítsék az üzleti kapcsolatok kialakítását.

Mire használhatja egy üzletkötő, értékesítő a cégbemutatkozó kiadványt?

Az első kapcsolatfelvétel

Amikor egy üzletkötő először találkozik egy potenciális ügyféllel, a cégismertető segít abban, hogy rövid és hatékony módon prezentálja a vállalkozás főbb erősségeit, értékeit és szolgáltatásait. Ez segít gyorsan érdeklődést kelteni és pozitív benyomást tenni.

Üzleti tárgyalások során

A cégismertető fontos referencia lehet az üzleti tárgyalások során. Az üzletkötők hivatkozhatnak rá, hogy bemutassák a cég előnyeit, a termékek vagy szolgáltatások egyedi értékesítési pontjait, és meggyőzően kommunikáljanak a potenciális ügyfelekkel.

Értékesítési prezentációk

Az üzletkötők használhatják a cégismertetőt az értékesítési prezentációk alapjaként. Ez egy strukturált keretet biztosít, amely segíti az üzletkötőt abban, hogy rendszerezze és hatékonyan mutassa be a vállalkozás kulcsfontosságú elemeit.

Ügyféltalálkozókon

Amikor az üzletkötők felveszik a kapcsolatot az ügyfeleikkel, a cégismertető egyértelmű iránymutatást adhat az üzleti kapcsolatok számára. Segít az ügyfeleknek megérteni a vállalkozás értékeit és elkötelezettségét.

Hirdetések és promóciók alapjaként is kiváló

A cégismertetőt használhatják a hirdetésekben és promóciókban a vállalkozás profiljának bemutatására. Ez az eszköz segíthet az üzletkötőknek kiemelni a céget a versenytársak közül.

Mire használható még egy rövid cégbemutatás?

Pályázatokhoz szintén kiváló támogató eszköz. Nem csupán az üzleti kapcsolatok kiépítésére és az értékesítés támogatására alkalmas, hanem segíti a vállalkozást abban, hogy a lehető legjobb fényben tűnjön fel a pályázatírók szemében.

Nem beszélve arról, hogy még ezek miatt is jól jöhet egy meggyőző kiadvány:

  • A jó cégismertető összefoglalja a vállalkozás profilját, tevékenységi körét és értékeit.
  • Segíthet az elkötelezettség és hitelesség kifejezésében, hiszen bemutatja a cég múltbeli sikereit, referenciáit.
  • A cégismertető jól tükrözi a cég szakmai kompetenciáját, amely alátámasztja, hogy a vállalat képes a pályázati követelményeknek megfelelni.

marketing

Rövid cégbemutató minta

És akkor most nézzük meg, milyen elemekből épül fel egy jó cégbemutatkozó.

Az alábbi 9 elem együttesen segít egy pozitív, átfogó képet alkotni a vállalkozásról, meggyőzően bemutatni az értékeket. És egyben megadni az elérhetőséget, mint lehetőséget az ügyfelek, partnerek vagy akár a befektetők számára.

  1. Probléma felvetése
    Milyen dilemmákkal küzd a célközönség, milyen fájó pontok vannak, ahol elkel a segítség.
  1. Szolgáltatás leírása
    Fontos, hogy ez nem csupán tevékenység, sokkal inkább megoldás az ügyfél számára.
  1. A cég erősségei
    Ide kellenek az előnyök, ami miatt jó választás az érdeklődő számára.
  1. Misszió és értékek
    A vállalati küldetés és értékek bemutatása segít kifejezni a cég alapvető céljait és a vevő számára realizálható hasznot.
  1. Termékek vagy szolgáltatások
    Részletes leírás a vállalkozás által kínált termékekről vagy szolgáltatásokról, beleértve az egyedi eladási pontokat is.
  1. Referenciák
    Sokat segít a hitelességen a referenciák bemutatása, hiszen alátámasztja a szolgáltatások valódiságát.
  1. Pozitív ügyfél visszajelzések
    Ne csak te állítsd magadról a jókat, dicsérjen meg más is.
  1. Kiknek való, kiknek ajánlott a szolgáltatás?
    Csak hogy a célközönség még jobban magára ismerjen.
  1. Kapcsolatfelvétel információk:
    Elérhetőségi adatok, beleértve az e-mail címet, telefonszámot és a közösségi médiát.

 

Tehát a jó cégbemutató a céget nem úgy mutatja be, mint a piac egy szereplőjét. Sokkal inkább egy probléma megoldására szakosodott céget. Ráadásul ez a cég számos előnnyel, erősséggel rendelkezik, ami hasznos a vevő számára.

Ugye jól hangzik? 🙂

Ha Te is szeretnél egy ilyen cégismertetőt, akkor kattints ide! »» Vevőnyerő Cégismertető

 

Képek: unsplash