Válság marketing. Kérdések, amiket fel kell tenned válság idején

2022-09-22T11:09:42+00:00

Amikor válsághelyzet van, változtatni kell. A régi rutin most már biztosan nem elég. Nem fogok nagy szavakat vagy nagy ötleteket mondani. De van egy szó, amit biztosan meg kell jegyezned ezekben az időkben. Ez pedig a TUDATOSSÁG.

Tudatosabban kell szervezned a cégedet, vállalkozásodat ugyanúgy, mint az életed bármilyen más területét. (Pl. közlekedés, élelmiszer vásárlás, stb.) Eddig is jó lett volna a tudatos marketing, de ezután szinte kihagyhatatlan a gondolkodásból és a mindennapi tevékenységből.

Válság marketing. Avagy hogyan legyél tudatos?

Először is nézzük meg pontosan mit jelent a tudatosság. Illetve először a tudatosság ellentétét. A tudatosság ellentétes jelentésű szava a véletlenszerűség. Így már jobban érthető, hogy milyen NE legyen a marketingem. Ne legyen ad hoc, ne legyen véletlenszerű, ne legyen ahogy esik úgy puffan és semmiképpen ne legyen meggondolatlan. Legyél nagyon is tudatos, előre tervezett, előre kigondolt és megfontolt.

Ehhez összeírtam egy csekklistát, mert ezekre a kérdésekre meg kell keresned a válaszokat ahhoz, hogy utána helyes döntéseket tudjál hozni. Ha kapásból nem tudsz rá válaszolni, akkor nézz utána.

Miért érdemes tudatosabbnak lenni?

Mert könnyebb lesz döntéseket hozni

Mert ami nem megy, azt tudod fejleszteni, cserélni, változtatni

Mert ami jól megy, azt tudod erősíteni

Mert a bizonytalanság terhe nem lesz a válladon

Magabiztosabb leszel tőle

Csekklista a tudatosabb marketingért

  1. Vevők
    Honnan jönnek a vevőim?
    – ajánlás útján
    –  weboldalon/webshopon keresztül
    – utcáról beesve
    – kampányból
    – hirdetésből, stb.
  2. Marketing kommunikáció
    Folytatok-e rendszeres kommunikációt?

    – meglévő ügyfelekkel
    – érdeklődőkkel
    – közösségi média, magazin, blog, hírlevél, dm, szórólap, telefon, stb.
  3. Vevővélemények
    Gyűjtöm-e a vevő visszajelzést, véleményt
    ?
    – emailen, űrlapon
    – közösségi médiában
    – telefonon
    – személyesen
  4. Lista, adatbázis
    Mikor frissítettem utoljára az adatbázisomat?
    – meglévő ügyfelek
    – új ügyfelek
  1. Kidobott pénz
    Hogy állok a fölösleges dolgokkal?

    – fizetős csoportok
    – előfizetés
    – bármi, amiért fizetek, de nem használom
  2. Új termék
    Új termék bevezetés történt-e az elmúlt 6 hónapban?
    tűzoltás-szerűen dolgozom, vagy van időm fejleszteni?
  3. Marketing anyagok
    Hirdetésem, kampányom hatékonyan működik-e
    – ha nem, mit kell változtatni
    – ha igen, tudom-e fejleszteni
  4. Kapcsolatépítés
    – Hogyan nyitok az új kapcsolatok felé?
    – Voltam-e az elmúlt 3 hónapban rendezvényen, üzleti randin, bármin, ami ezt a célt szolgálja
  5. Honlap/webshop
    Mikor néztem utoljára a statisztikákat? jól működik, vagy van-e fejleszteni való? Honnan jönnek a látogatók? Mit teszek a látogatószerzés érdekében? Kell-e változtatni valamit a felületeken? Milyen erőforrás kell hozzá?
  6. Konkurencia
    Mikor néztem utána utoljára a konkurenseknek? minden a régi vagy ők elhúztak mellettem?
    Van-e új termékük/szolgáltatásuk vagy tevékenységük?

Egyszerre mindent nem tudsz bevezetni, vagy megváltoztatni. Haladj lépésről lépésre. Tűzd ki célul, hogy minden hónapban egy területet rendbe teszel! Ha kell segítség, szólj!

 

kép: pixabay