Vevőszerzés home office-ból

2020-03-15T16:31:04+00:00

Új fejezet nyílt az elmúlt időszakban Magyarországon. A Maradj otthon! elve bizony az üzleti élet legtöbb területére is vonatkozik nem csak az iskolásokra. Munkáltatók, munkavállalók nagy része home office-ba vonul (már aki tud) és megpróbálja átvészelni ezeket a hónapokat. De hogy lesz a vevőszerzés?

A túlélés érdekében sok kisvállalkozónak ilyenkor az első gondolata: a költségek visszavágása. A döntés érthető, viszont nem szabad minden kiadást ilyenkor azonnal megszüntetni. Azokat a költségeket meg főleg nem, ami jövőbeni befektetésnek minősül. ILyen a marketing is.

Első és legfontosabb tanácsom az, hogy NE hagyd abba a marketinget, csak változtass rajta. Gondold át és tegyél annak érdekében, hogy hatékonyabb, eredményesebb legyél. Hogyan?

Ne feledd a régi marketing bölcsességet!

Nem akkor kell reklámozni, amikor a szekér szalad, hanem amikor döcög.

Mit tegyél a nehezebb időszakban és mit NE? Vevőszerzés és megtartás 5 lépésben!

  1. Ne állítsd le a kommunikációt az ügyfeleiddel!
    Ha nem beszélsz hozzájuk, azt hiszik, hogy bezártál. Írj nekik, hogy az új helyzetben feltalálod magad, és mindent megteszel annak érdekében, hogy továbbra is kiszolgáld őket. Legyenek tisztában azzal, hogy számíthatnak rád a jövőben is.
  2. Frissítsd a honlapod!
    Blogolj, frissítsd a referenciáidat és a vevővéleményeket.  Növeld az online jelenlétedet. Tégy bármit, amivel messziről látszik, hogy nálad nem állt meg az élet, és ura vagy a helyzetnek.
    Ez segíthet: Honlapszöveg
  3. Tedd át az ügyfélszerzést online üzemmódba
    Ha az üzletkötőd is home office-ba kényszerült, segíts neki, támogasd digitális kiadványokkal a munkáját. Küldjetek e-mailen cégismertetőt, bemutatkozókat, prezentációt. De ügyelj rá, hogy tényleg figyelemfelkeltő legyen.
    Ez segíthet: Cégismertető
  4. Légy pozitív!
    Rossz hírekkel már tele vannak a hírek. Te próbálj pozitív üzenetet közvetíteni. Ha nincs miről írnod, vedd elő a legkedveltebb termékedet, és írj arról. Készíts esettanulmányt arról, hogyan változtattad meg egy ügyfeled életét a szolgáltatásoddal. Legyen jó híred!
  5. Keress stratégiai partnereket!
    Nem kell sok. Elég egy-két olyan partner, akivel valóban össze tudtok dolgozni. A kereszt-marketing együttműködések online módon kiválóan működnek. Gondolkozz, ki lehet az, aki ugyanannak a célközönségnek szeretne eladni, és kiegészíti a tevékenységedet. Közös projekt, közös nyereményjáték, közös online jelenlét. Ne feledd: nehéz időben születik a legjobb barát!

Az új helyzet új lehetőségeket is tartogat a számodra. Ne ess pánikba, inkább légy kreatív!