Idén is érdekes marketing csemegékre bukkantam. Tanulságként szeretnék is gyorsan két példát bemutatni Neked. Volt jól működő kampány is, de akadt bizony egy szomorúan tipikus eset is. Nézzük!
Marketing siker: elsőbbség a régi vevőnek
Ezt a jó reklámfogást történetesen egy ruhakereskedő multinál láttam, de nem olyan nagy ördöngösség, hogy egy kis cég ne tudná alkalmazni. Lényege a következő: kaptam egy hírlevelet, amiben a hírlevél olvasóknak szóló kupont lehetett letölteni, kinyomtatni. A levélben arról számoltak be, hogy 2 hét múlva nagy nyári kiárusítás lesz az üzletben, és minden ruhadarab hamar el fog fogyni.
Marketing kudarc: villámgyors virágbolt nyitás és zárás
Amit tehettek volna: beharangozni, hogy itt hamarosan egy olyan virágbolt nyílik, ami ebben és ebben különbözik a többitől. Valamilyen csalival egyszerűen be kell édesgetni a vevőt a boltba, majd bizonyos marketing eszközökkel rávenni az újravásárlásra. Mivel kis boltról van szó, nem árt a szájreklám erejére is odafigyelni.
Ma már sokszor, sok helyen lehet marketing témában olvasni, tanulni egy mai magyar cégvezetőnek. Mi marketingesek nagyon örülnénk, ha nemcsak olvasnád, hanem ki is próbálnád a gyakorlatban azokat a jobbnál jobb marketing tippeket, ötleteket, amivel próbálunk segíteni a cégek fellendítésében.
Szóval marketingre fel!
kép: pixabay