Marketing kalandok: sikerek és kudarcok

2019-01-04T21:48:57+00:00

Idén is érdekes marketing csemegékre bukkantam. Tanulságként szeretnék is gyorsan két példát bemutatni Neked. Volt jól működő kampány is, de akadt bizony egy szomorúan tipikus eset is.  Nézzük!

Marketing siker: elsőbbség a régi vevőnek

Ezt a jó reklámfogást történetesen egy ruhakereskedő multinál láttam, de nem olyan nagy ördöngösség, hogy egy kis cég ne tudná alkalmazni. Lényege a következő: kaptam egy hírlevelet, amiben a hírlevél olvasóknak szóló kupont lehetett letölteni, kinyomtatni. A levélben arról számoltak be, hogy 2 hét múlva nagy nyári kiárusítás lesz az üzletben, és minden ruhadarab hamar el fog fogyni.

De mivel én régi ügyfél vagyok, küldenek nekem egy 30%-os kedvezményre feljogosító kupont, amivel a nagy kiárusítás előtti hétvégén tudok vásárolni. Kedvezményesen és még a nagy tömeg előtt. Ki is nyomtattam a kupont, bementem a boltba és láss csodát, szinte az összes vásárló kezében ott szorongatta a kis kupont, amit később be is váltott. Hozzáteszem, tényleg volt kiárusítás, és tényleg volt tömeg, pillanatok alatt el is fogyott a raktárkészlet. Mindenki jól járt, ráadásul a régi vevő úgy érezte megbecsülik.

Marketing kudarc: villámgyors virágbolt nyitás és zárás

Ez a legtipikusabb boltnyitás. A leendő vevő számára úgy indul a dolog, hogy lát egy „Megnyitottunk” feliratot az üzlet kirakatában. Majd egy hónap múlva „Akció” feliratot, két hónap múlva pedig „Végkiárusítás” táblát. Mindig elcsodálkozom, hogy üzletek jönnek – mennek, de a bolttulajdonosok ennek ellenére még mindig nem számolnak a marketing lehetőségével. Tipikus probléma, hogy a boltnyitásra már elfogy minden pénz, és egy-két hónapig tudják csak fizetni a bérleti díjakat, fix költségeket, stb. Könyvelői, bérleti, fuvar és még sorolhatnám napestig, hogy milyen díjra számítanak a cégvezetők, de marketing kiadást/befektetést még véletlenül sem kalkulálnak előre, így hát nincs is rá keret.


Amit tehettek volna
: beharangozni, hogy itt hamarosan egy olyan virágbolt nyílik, ami ebben és ebben különbözik a többitől. Valamilyen csalival egyszerűen be kell édesgetni a vevőt a boltba, majd bizonyos marketing eszközökkel rávenni az újravásárlásra. Mivel kis boltról van szó, nem árt a szájreklám erejére is odafigyelni.

Ma már sokszor, sok helyen lehet marketing témában olvasni, tanulni egy mai magyar cégvezetőnek. Mi marketingesek nagyon örülnénk, ha nemcsak olvasnád, hanem ki is próbálnád a gyakorlatban azokat a jobbnál jobb marketing tippeket, ötleteket, amivel próbálunk segíteni a cégek fellendítésében.

Szóval marketingre fel!

kép: pixabay